Πολλοί είναι εκείνοι οι μουσικοί, που όταν ερωτώνται τι επαγγέλονται, αναγκάζονται να απαντήσουν δύο φορές αφού την πρώτη ερώτηση ακολουθεί κατά πόδας η δεύτερη: «σοβαρά;». Οι 5 παρακάτω αλήθειες θα σας πείσουν να γραφτείτε είτε εσείς, είτε το παιδί σας σε κάποιας μορφής μουσική εκπαίδευση.
Οι μουσικοί είναι εξυπνότεροι από όσο νομίζατε.
Το να παίζεις ένα μουσικό όργανο απαιτεί μια πληθώρα περιοχών του εγκεφάλου να δραστηριοποιηθούν, όπως η παρεγκεφαλίτιδα και το στέλεχος του εγκεφάλου, αλλά και τα υψηλότερα γνωστικά συστήματα, όπως ο κινητικός φλοιός αλλά και ο μετωπιαίος λοβός που είναι υπεύθυνος για τον προγραμματισμό. Γενικώς, οι μουσικοί χρησιμοποιούν συνεχώς τον εγκέφαλό τους για να πραγματοποιήσουν μουσικές δραστηριότητες. Για να διαβάζεις μουσική για παράδειγμα, χρησιμοποιείς τον οπτικό φλοιό. Όταν ακούς στίχους λειτουργείς τα κέντρα γλώσσας, όπως την περιοχή του Μπρόκα και του Βέρνικε αλλά και μια σειρά ακόμα κέντρων στον κροταφικό αλλά και τον μετωπιαίο λοβό. Έχει αποδειχθεί πως το να παίζεις ένα μουσικό όργανο βελτιώνει την ακουστική διάκριση καθώς και τις χωρικές και χρονικές ικανότητες, που προαπαιτούνται για την εκμάθηση μαθηματικών και λοιπών επιστημών.
Αυτό έχει αποδειχθεί και στα σχολεία, όπου μαθητές της πρώτης δημοτικού που ανέπτυξαν ρυθμικές ικανότητες, είχαν σαφή βελτίωση στις ακαδημαϊκές ικανότητές τους. Μαθητές οι οποίοι έκαναν μαθήματα πιάνου για περισσότερο από ένα χρόνο, σημείωσαν μεγαλύτερα σκορ σε IQτεστ από παιδιά που δεν έκαναν. Αξιοσημείωτο είναι επίσης, το γεγονός πως τα σχολεία που έχουν τις μεγαλύτερες ακαδημαϊκές επιτυχίες στις Ηνωμένες Πολιτείες, ξοδεύουν 20-30% των μαθημάτων σε τέχνες, δίνοντας έμφαση στη μουσική!
Οι μουσικοί έχουν μεγαλύτερους εγκεφάλους (και το μέγεθος μετράει!)
Ο δόκτωρ Gottfried Schlaug έχει ερευνήσει τους εγκεφάλους των μουσικών εκτενώς. Αυτό που ανακάλυψε είναι πως το μπροστινό τμήμα του μεσολοβίου είναι μεγαλύτερο στους μουσικούς από εκείνους που δεν παίζουν μουσική. Το μεσολόβιο είναι ένα κορμός που θυμίζει δέσμη από νευρώνες, που συνδέει τα δύο ημισφαίρια μας. Ένα μεγάλο μεσολόβιο διευκολύνει την επικοινωνία των δύο ημισφαιρίων. Ο Schlaug παρατήρησε πως οι μουσικοί έχουν μεγαλύτερες παρεγκεφαλίτιδες και μεγαλύτερη συγκέντρωση φαιάς ουσίας. Η φαιά ουσία είναι το μέρος του εγκεφάλου που περιλαμβάνει κυτταρικά σώμα, άξονες και δενδρίτες, που είναι υπεύθυνοι για την επεξεργασία πληροφοριών.
Οι μουσικοί έχουν αξιοσημείωτες επιδόσεις στον έρωτα!
Σε μια έξυπνη έρευνα, ερωτήθηκαν γυναίκες, σε διάφορες φάσεις του εμμηνορυσιακού τους κύκλου, να βαθμολογήσουν το ποσοστό της ελκυστικότητας υποψήφιων συντρόφων, βασισμένες σε γραπτές βινιέτες που περιέγραφαν φανταστικούς αρσενικούς χαρακτήρες. Αποδείχθηκε πως όταν οι γυναίκες βρίσκονται στην κορυφή του γόνιμού τους κύκλου, προτιμούν ένα δημιουργικό αλλά φτωχό σύντροφο, από έναν απλό αλλά πλούσιο. Το φαινόμενο αυτό παραμένει σταθερό και σε άλλα είδη ζωής. Στα ωδικά πτηνά, για παράδειγμα, το αρσενικό είναι εκείνο που τραγουδά. Ένα μεγάλο ρεπερτόριο δείχνει διάνοια και, ως αποτέλεσμα αυτού, καλά γονίδια. Αυτό εξηγεί το γιατί τα θηλυκά πουλιά έχουν ωορρηξία πιο συχνά όταν ζουν κοντά σε αρσενικά ωδικά πτηνά.
Οι μουσικοί είναι καλύτεροι στο να λύνουν προβλήματα.
Εξαιτίας του μεγάλου μεγέθους και της έντονης δραστηριότητας του μεσολοβίου των πειθαρχημένων μουσικών υπάρχουν περισσότερες ενώσεις μεταξύ των ημισφαιρίων του εγκεφάλου τους, όπως αναφέραμε νωρίτερα. Σε αυτό μπορεί να οφείλεται το γεγονός πως έχουν υψηλότερο επίπεδο εκτελεστικής λειτουργίας όσον αφορά στην οργάνωση, στην προσοχή στη λεπτομέρεια και σε διάφορους άλλους τομείς. Μέσα από αυτή τους την ικανότητα, οι μουσικοί μπορούν να δημιουργήσουν, να αποθηκεύσουν και συνεπώς, να ανακαλούν αναμνήσεις γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα.
Η μουσικοποιία είναι αρχαιότερη από τα περισσότερα επαγγέλματα.
Πολύ πριν γίνουν πολιτικοί, δικηγόροι ή και αγρότες, οι άνθρωποι έφτιαχναν μουσική. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν αποδείξεις όπως ένα παλιό σλοβένικο φλάουτο που χρονολογείται 50.000 χρόνια πίσω δείχνοντας έτσι πως φτιάχναμε μουσική πολύ πριν αρχίσουμε να μιλάμε. Η μουσική δεν είναι η μόνη δραστηριότητα που προετοίμασε τους προγόνους μας για την επικοινωνία μέσω ομιλίας. Το τραγούδι και διάφορες δραστηριότητες που περιλάμβαναν μουσικά όργανα ήταν αυτά που συνολικά βοήθησαν στην εξέλιξη την κινητικών δεξιοτήτων μας, που είναι απαραίτητες για το μυϊκό έλεγχο που προαπαιτείται για φωνητική ή νοηματική επικοινωνία.
Πηγή: ogdoo.gr