Για δέκα χρόνια ο Pascal Cotte, Γάλλος επιστήμονας – συν-ιδρυτή της Lumiere Technology- ο οποίος σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, από το 2004 μελετά τον πιο διάσημο πίνακα του Λούβρου, τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι αποκάλυψε ότι το μεγαλύτερο μυστήριο του πίνακα δεν είναι ούτε το αινιγματικό χαμόγελο, αλλά ούτε το βλέμμα.
Ο Pascal Cotte κοιτάζει μέσα από τρεις διαφορετικές οθόνες υπολογιστών το πρόσωπο της Mόνα Λίζα.
Όπως ισχυρίζεται πίσω από τον δίασημο πίνακα, υπάρχει ένα άλλο πρόσωπο και σύμφωνα με ιστορικούς το όνομα του άλλαξε μέσα στην πάροδο των ετών.
Πίσω από τον πίνακα βρίσκεται η ίδια η Μόνα Λίζα, αλλά σε διαφορετική εκδοχή. Όπως φαίνεται ο Λεονάρντο άλλαξε το “στήσιμο” του μοντέλου του, καθώς ο αρχικός πίνακας δείχνει την Μόνα Λίζα να κάθεται στο πλάι και να κοιτάει στο κενό.
Ο Cotte και η εταιρεία του είναι δημιουργοί μιας νέας πατέντας που ονομάζεται Layer Amplification Method (LAM), η οποία εφαρμόζεται ως εξής: Μια σειρά από πολύ έντονα φώτα «χτυπούν» επάνω στο έργο και έπειτα γίνονται μετρήσεις του φωτός και των αντανακλάσεων του και αναπαριστάται το κάτω στρώμα του πίνακα.
Ο Cotte ισχυρίζεται πως η τεχνική του είναι σε θέση να διεισδύσει στα βαθύτεραστρώματα στο έργο ζωγραφικής λέγοντας πως: « Μπορούμε τώρα να αναλύσουμε τι ακριβώς συμβαίνει στο εσωτερικό των στρωμάτων του χρώματος και μπορούμε να δούμε όπως ακριβώς ξεφλουδίζει ένα κρεμμύδι, έτσι και όλα τα στρώματα της ζωγραφικής. Μπορούμε να ανακατασκευάσει όλα τη χρονολογία της δημιουργίας του πίνακα» και προσθέτει «Όταν τελείωσα την ανοικοδόμηση της Lisa Gherardini, ήμουν μπροστά στο πορτρέτο και αυτή είναι τελείως διαφορετική από την Μόνα Λίζα σήμερα. Αυτή δεν είναι η ίδια γυναίκα».
Τέλος ισχυρίζεται ότι έχει βρει ακόμα δύο φωτογραφίες κάτω από την επιφάνεια του πίνακα- ένα σκιώδες περίγραμμα ενός πορτρέτου με ένα μεγαλύτερο κεφάλι και μύτη, μεγαλύτερα χέρια, αλλά μικρότερη χείλη.
Πηγή: huffingtonpost.gr