Η Μαρία Κάλλας επιστρέφει στην σκηνή με έναν μοναδικό τρόπο και όσοι μπορέσουν ακόμα κι έτσι να την απολαύσουν είναι τουλάχιστον τυχεροί. Με την μορφή ενός ρεαλιστικού ολογράμματος η εμφάνιση της απόλυτης ντίβας αφήνει εκείνους που την βλέπουν με το στόμα ανοικτό.
Το φάντασμα της διασημότερης λυρικής τραγουδίστριας του 20ού αιώνα επέστρεψε χθες για να στοιχειώσει το Παρίσι, την πόλη όπου πέθανε στα 54 της χρόνια.
Στην αίθουσα Pleyel, ένα ολόγραμμα σχεδόν φωτογραφικής ακρίβειας κόβει την ανάσα, μιμούμενο σχεδόν μέχρι τελειότητας την κίνηση της «φωνής του αιώνα». Ο τρόπος με τον οποίο τα χέρια της ακουμπούν με λεπτότητα τους ώμους της, η εσάρπα της αγκαλιάζει τα χέρια, η επικοινωνία της με την συμφωνική ορχήστρα…στην αίθουσα ορισμένοι δεν πιστεύουν στα μάτια τους.
[ot-video][/ot-video]
Πολύ λίγοι στην αίθουσα έχουν δει την Μαρία Κάλλας να τραγουδά, ζωντανή και δεν την γνωρίζουν παρά από τα σπάνια αποσπάσματα ασπρόμαυρων βίντεο. Η Κάλλας επανεφηύρε την όπερα ξαναφέρνοντας στο προσκήνιο το ιταλικό bel canto και κυρίως βάζοντας την θεατρικότητα στην καρδιά του λυρικού τραγουδιού χάρη στο ταλέντο της τραγωδού.
Εάν και πολλοί, σαν την Μαρί-Φρανς, συγκινημένοι λένε ότι το θέαμα τους έκανε να ανατριχιάσουν, άλλοι φαν δηλώνουν απογοητευμένοι.
«Εμένα η Κάλλας πάντα με συγκλόνιζε. Και αυτό δεν με συγκλονίζει! Κρίμα!», λέει η Ζανίν. Η φωνή της «απόλυτης ντίβας» ήταν μοναδική επειδή μπορούσε να περάσει με άνεση από τις πιο χαμηλές στις πιο ψηλές νότες.