Στον Άγιο Δομέτιο της Κύπρου είναι γεννημένη η Άντζελα Μπόουι, η πρώτη σύζυγος του Ντέιβιντ Μπόουι, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τα ξημερώματα της Δευτέρας.
Η Άντζι Μπόουι, πρώην Μπαρνέτ, είναι μητέρα του γιου του Ντέιβιντ Μπόουι, Ντάνκαν Τζόουνς (ή Ζόουι Μπόουι) ο οποίος τυγχάνει σπουδαίος σκηνοθέτης του κινηματογράφου και σεναριογράφος. Γεννήθηκε το 1949 στην Κύπρο από πατέρα Αμερικανό, που εργάστηκε στην Κυπριακή Μεταλλευτική Εταιρία. Η μητέρα της ήταν πολωνικής καταγωγής.
Έζησε με τον Ντέιβιντ για δέκα ολόκληρα χρόνια και μοιράστηκε μαζί του τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του και δεν διστάζει να δηλώσει Κύπρια εκ πεποιθήσεως.
Μια – δυο φορές, είχαν έρθει και με τον Ντέιβιντ στην Κύπρο για διακοπές, μετά το γάμο τους το 1970. Είχαν φέρει και τον μικρό Ζόουι μαζί. Η τελευταία φορά που η Άντζι Μπόουι βρέθηκε στην Κύπρο ήταν το 1974. Ήταν εδώ όταν έγινε η εισβολή κι έφυγε μ’ ένα από τα τελευταία αεροπλάνα που πέταξαν από το αεροδρόμιο Λευκωσίας.
Παρακάτω παραθέτουμε την ιστορία της όπως την αφηγήθηκε η ίδια στον Θανάση Φωτίου για το περιοδικό Downtown:
«Όταν γεννήθηκα η μητέρα μου ήταν 43 χρόνων. Τον καιρό εκείνο ήταν μεγάλη ηλικία για να αποκτήσει μια γυναίκα παιδί. Ο πατέρας μου, πρώην ταγματάρχης, εργαζόταν τα προηγούμενα χρόνια στη Σαουδική Αραβία και στη συνέχεια στις Φιλιππίνες, μέχρι τον βομβαρδισμό του Περλ Χάρμπορ. Με λίγα λόγια, η μητέρα μου τον περίμενε έξι ολόκληρα χρόνια να γυρίσει. Όταν επιτέλους αντάμωσαν, ήρθαν στην Κύπρο, για να δουλέψει ο πατέρας μου στην Κυπριακή Μεταλλευτική Εταιρία. Αυτό έγινε το 1947. Το 1949, το Σεπτέμβριο, γεννήθηκα εγώ. Μάλλον από «λάθος», με βάση την ηλικία της μητέρας μου.»
Το 1950 πήγαμε πίσω στην Αμερική για να πάρει ο πατέρας μου το δίπλωμά του στο Mining Engineering και επιστρέψαμε ξανά στην Κύπρο το 1954. Το 1959 μπήκα για επτά χρόνια σε κολέγιο, στην Ελβετία και στη συνέχεια σε κολέγιο, στην Αγγλία. Ερχόμουν, όμως, σπίτι, στην Κύπρο, μια – δυο φορές το χρόνο για διακοπές, ώστε να δω τους δικούς μου…
Έζησε τα γεγονότα του 1974
«Η τελευταία φορά που βρέθηκα στην Κύπρο ήταν το 1974. Ήμουν εκεί όταν έγινε η εισβολή, έφυγα μ’ ένα από τα τελευταία αεροπλάνα που πέταξαν από το αεροδρόμιο Λευκωσίας. Θυμάμαι έντονα μια επιχείρηση των τουρκικών δυνάμεων στην αποβάθρα της Κυπριακής Μεταλλευτικής Εταιρίας, στον Ξερό, όταν επιτέθηκαν σ’ ένα ελληνικό πολεμικό πλοίο. Θυμάμαι τα αεροπλάνα να πετούν από πάνω μας και μετά, κάνοντας επαναστροφή, να βομβαρδίζουν το πλοίο. Ήμουν έξω στον κήπο εκείνη τη στιγμή και τα είδα όλα. Τότε ήταν που η εταιρία μετέφερε όλους τους ξένους υπαλλήλους της μαζί με τις οικογένειές τους στη Σκουριώτισσα, όπου παραμείναμε για μια εβδομάδα χωρίς να ξέρουμε τι ακριβώς συνέβαινε.
Αργότερα, όταν άνοιξαν τα οδοφράγματα σκέφτηκα ότι θα ήταν ωραία να ‘ρθω να δω και πάλι αυτά τα μέρη, αλλά δεν νομίζω ότι θα αναγνώριζα τον τόπο όπου μεγάλωσα ή θα υπήρχε το σπίτι που γεννήθηκα. Ναι, λοιπόν, λατρεύω το νησί και, ναι, θεωρώ τον εαυτό μου Κύπρια. Η καρδιά μου, βλέπεις, δεν χρειάζεται διαβατήριο για να ξέρει από πού κατάγεται.
Μια – δυο φορές, είχαμε έρθει και με τον Ντέιβιντ στην Κύπρο για διακοπές, μετά το γάμο μας το 1970. Είχαμε φέρει και τον μικρό Ζόουι. Τη μια φορά, μείναμε στον Ξερό, στους γονείς μου και την άλλη, επειδή ήρθαμε μαζί με τους Μικ Ρόνσον, Τρέβορ Μπόλντερ και Γούντι Γούντμανσεϊ, μείναμε σε μια έπαυλη, έξω από την Κερύνεια. Εγώ με τον γιο μου, ήρθαμε και μείναμε επίσης πολλές φορές μαζί με τους γονείς μου, στον Ξερό.
Με τον Ντέιβιντ γνωριστήκαμε όταν ήμουν στο κολέγιο στην Αγγλία. Είχα γνωρίσει τον Λου Ρέιζνερ και τον δρα Κάλβιν Μαρκ Λι, που δούλευαν για τη δισκογραφική εταιρία Mercury Records και ο Κάλβιν με γνώρισε στον Ντέιβιντ, στο Λονδίνο. Τα πρώτα πέντε – έξι χρόνια δουλειάς μαζί του ήταν καταπληκτικά. Ίσως γιατί κάναμε αυτό που θέλαμε. Όταν ήρθε η επιτυχία με το ‘Ziggy Stardust’ και ο Da Ντέιβιντ vid έγινε διάσημος, ήμασταν ήδη παντρεμένοι. Εγώ τον προωθούσα, συμβούλευα, διηύθυνα, έκανα τον παραγωγό… Προωθώντας τον έγινα παγκοσμίως γνωστή ως ‘Angela Bowie’. Και το γεγονός ότι μοιράστηκα και συνέβαλα σε όλες αυτές τις επιτυχίες, μου έδωσε το δικαίωμα να φέρω αυτό τον τίτλο μέχρι σήμερα.
Ήξερα ότι ο Ντέιβιντ ήταν αμφισεξουαλικός. Το ίδιο κι εγώ. Όταν ήμουν στο College for Women μάλιστα είχα αποβληθεί εξαιτίας της σχέσης που είχα με μια άλλη κοπέλα. O Ντέιβιντ, ωστόσο, δεν χρησιμοποίησε τη λέξη «αμφισεξουαλικός». Μάλιστα, σ’ ένα άρθρο στο «Melody Maker», χαρακτήρισε τον εαυτό του gay. Εγώ μέσω των συνεντεύξεων μου, προσπάθησα να ελέγξω αυτή του τη δήλωση και να περάσω προς τα έξω ότι ήμασταν αμφισεξουαλικοί, αφού έτσι κι αλλιώς είχαμε ένα γιο μαζί… British faux pas!
Στην πορεία συνειδητοποίησε μέσα από τις συνεχείς συζητήσεις μας ότι η σεξουαλικότητα -συμπεριλαμβανομένης της ομοφυλοφιλίας και της αμφισεξουαλικότητας- ήταν ένα βασικό στοιχείο που μπορούσε να χρησιμοποιήσει για την προώθηση της καριέρας του. Ήταν αυτό που τον διαφοροποιούσε από τους υπόλοιπους pop stars. Και όντως το χρησιμοποίησα για να τον προωθήσω. Όσον αφορά εμένα, όμως, το σεξ ήταν απόλαυση. Ήθελα να μάθω πώς να αυξήσω την εμπειρία του οργασμού. Έψαχνα για έναν καλό εραστή…
Το γεγονός ότι η ζωή μας ήταν έντονα σεξουαλική και είχαμε και άλλους ερωτικούς συντρόφους όσο ήμασταν μαζί -υπήρξε μάλιστα μια περίοδος που ο Ντέιβιντ «was nailing anything that moved»- άλλαξε σταδιακά τη δυναμική της σχέσης μας. Όταν παντρευτήκαμε ο Ντέιβιντ μου είπε ότι δεν ήταν ερωτευμένος μαζί μου και ότι με παντρεύτηκε επειδή τον εξυπηρετούσε επιχειρηματικά. Από εκεί και πέρα, αν ο Ντέιβιντ πήγαινε με όποιον έβρισκε, γιατί να μη δικαιούμουν να έχω κι εγώ τη δική μου ζωή; «What’s good for the goose is good for the gander»!
Τα ναρκωτικά μπήκαν βίαια στη ζωή μου. Αλλά δεν μου πήρε πολύ καιρό για να καταλάβω ότι μου έκαναν ψωμάκια και πάχυναν τα οπίσθια μου. Αυτό ήταν απαράδεκτο για τον ναρκισσισμό μου! Το αλκοόλ ήταν μια πιο μακροχρόνια συνήθεια. Με επηρέασε περισσότερο και χειρότερα από τα ναρκωτικά. Ως έφηβη και νεαρή μητέρα, δεν έπινα. Στα 24 μου, όμως, είχα απελπιστεί τόσο πολύ από τη ζωή μου που το έριξα στο ποτό. Ήταν μια άσχημη εμπειρία. Ευτυχώς, πριν από αρκετά χρόνια, η ανησυχία για κάποια θέματα υγείας του συντρόφου μου, μας έκαναν να σταματήσουμε να πίνουμε, ακόμα και σε κοινωνικές εκδηλώσεις. Και χαρήκαμε πολύ που αναγκαστήκαμε να το κάνουμε αυτό.
Από τις ωραιότερες αναμνήσεις που έχω με τον Ντέιβιντ είναι ο καιρός προτού παντρευτούμε. Ήταν γεμάτος τρυφερότητα και ελπίδα. Η γέννηση του γιου μας ήταν επίσης ένα υπέροχο γεγονός, όπως και οι στιγμές που ζήσαμε κατά τη διάρκεια της περιοδείας μας στην Ιαπωνία. Από τις χειρότερες στιγμές ήταν όταν συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να αποδράσω από κοντά του για να μην τρελαθώ, για να μη χάσω τα λογικά μου και προτού καταφέρει να με κάνει να αυτοκτονήσω. Και, επίσης, όταν συνειδητοποίησα ότι η επιχείρηση, η δουλειά μου και η εταιρία μου κλάπηκαν από τον υποτίθεται συνέταιρο-άντρα μου και τους συνεργάτες του.
Το 1993 θέλησα να του κινήσω αγωγή ζητώντας αποζημίωση για τις επαγγελματικές ζημιές που μου προκάλεσε αλλά και για τη δυσφήμηση του χαρακτήρα μου στο χώρο της μουσικής. Σιγά σιγά όμως, συνειδητοποίησα ότι δεν είχα μέσα μου την αντοχή να αντιμετωπίσω τον David είτε στο δικαστήριο είτε πρόσωπο με πρόσωπο, ποτέ ξανά στη ζωή μου. Και συνειδητοποιώντας ότι δεν είχα την αντοχή να ασχοληθώ ποτέ ξανά μ’ αυτό τον άνθρωπο, ήταν μια μεγάλη νίκη για μένα, εκείνο τον καιρό…»
Όταν ο Θανάσης Φωτίου της ζήτησε να επιβεβαιώσει τη φήμη που λέει ότι βρήκε τον Ντέιβιντ μαζί με τον Μικ Τζάγκερ στο κρεβάτι και τη φήμη που λέει ότι το τραγούδι «Angie» το έγραψε ο Μικ Τζάγκερ για την ίδια, η Άντζι Μπόουι τις επιβεβαίωσε με αφοπλιστικό τρόπο: «Μη νιώθεις άβολα. Έτσι είναι η ζωή!»
Πηγή: philenews.com.cy
Γράφει ο Θανάσης Φωτίου