Ο Πρύτανης Πουγιούτας σε Συζήτηση Πρυτάνεων του EUA και σε Σεμινάριο του EURASHE
Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, μέσω του Πρύτανή του καθηγητή Φίλιππου Πουγιούτα, συμμετέχει ενεργά στις διαδικτυακές συζητήσεις και τα σεμινάρια που διοργανώνονται από τα Ευρωπαϊκά Δίκτυα Πανεπιστημίων European University Association (EUA) και European Association of Institutions in Higher Education (EURASHE) σε σχέση με το μέλλον της Ανώτερης Εκπαίδευσης στη μετα-πανδεμική περίοδο.
Την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020, ο Πρύτανης Πουγιούτας έλαβε μέρος στην ετήσια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης Πρυτάνεων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων που διοργάνωσε διαδικτυακά το EUA (2020 – EUA Leadership Roundtable). Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις ενέργειες των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, τις προκλήσεις και τα διδάγματα, τις βέλτιστες πρακτικές που χρησιμοποιήθηκαν, τα μελλοντικά σχέδια και γενικά το μέλλον της Ανώτερης Εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια συζήτησης σε ομάδα εργασίας στην οποία έλαβε μέρος, ο Πρύτανης παρουσίασε την απάντηση του Πανεπιστημίου Λευκωσίας στην κρίση που δημιούργησε η πανδημία, τονίζοντας βέλτιστες πρακτικές που υιοθέτησε το Πανεπιστήμιο.
Την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020, ο Πρύτανης Πουγιούτας παρουσίασε τις θέσεις του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε σχέση με τις εναλλακτικές μεθόδους αξιολόγησης και το μέλλον της Ανώτερης Εκπαίδευσης, ως επίσημος προσκεκλημένος και ομιλητής στο διαδικτυακό σεμινάριο «Online assessment and exams» το οποίο διοργάνωσε το EURASHE.
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Λευκωσίας τόνισε, με τις παρεμβάσεις του, ότι η νέα κανονικότητα στην Ανώτερη Εκπαίδευση επιβάλλει τόσο εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας/μάθησης (διαδικτυακή και υβριδική μάθηση) όσον και εναλλακτικές μεθόδους αξιολόγησης. Επικεντρώθηκε στη διαδικτυακή ηλεκτρονική επιτήρηση και στα διδάγματα που αναδείχθηκαν από τη χρήση εξειδικευμένων λογισμικών. Αναφερόμενος στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τόνισε ότι η χρήση υποχρεωτικής διά ζώσης αξιολόγησης (και όχι εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης) αποτελεί οξύμωρο σχήμα και τροχοπέδη στην ανάπτυξη της διαδικτυακής και ευέλικτης μάθησης. Ως εκ τούτου, ανάφερε, οι φορείς λήψεων αποφάσεων, τόσο σε Εθνικό όσον και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, πρέπει να διαμορφώσουν το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο της Ανώτερης Εκπαίδευσης έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στα δεδομένα της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και της ψηφιακής εκπαίδευσης.
Απαντώντας ερωτήματα σε σχέση με τη στήριξη που έτυχαν τα πανεπιστήμια από τις χώρες τους, ο Πρύτανης αναφέρθηκε στην εξαίρετη συνεργασία που τα Κυπριακά Πανεπιστήμια, δια της Συνόδου των Πρυτάνεων, είχαν και έχουν με το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και τον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, συνεργασία που οδήγησε στην επιτυχία όλων των Κυπριακών Πανεπιστημίων στην αντιμετώπιση της κρίσης. Αναφέρθηκε, επίσης, στη σημαντικότατη συμβολή των Ιατρικών Σχολών των Πανεπιστημίων στην επιτυχή αντιμετώπιση της Πανδημίας και ανέδειξε γενικά τη συμβολή της ακαδημαϊκής κοινότητας στην επιτυχή αντιμετώπιση της πανδημίας στην Κύπρο.
Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και ο Πρύτανης Πουγιούτας συμμετέχουν ενεργά τόσο στα δύο κύρια αυτά Ευρωπαϊκά Δίκτυα Πανεπιστημίων όσο και στο Δίκτυο Πανεπιστημίων της Κοινοπολιτείας (Association of Commonwealth Universities).