Αν συμβουλευτείτε τα εγχειρίδια ή ακόμα και αν κάνετε μια αναζήτηση στο Google για αυτό το ερώτημα, πιθανότατα θα βρείτε μια απάντηση που επικεντρώνεται κυρίως στην πρακτική πλευρά της επιχείρησης: τη λογιστική. Η λογιστική συχνά αναφέρεται ως η παγκόσμια γλώσσα των επιχειρήσεων γιατί προσφέρει ένα κοινό πλαίσιο για την επικοινωνία των οικονομικών στοιχείων. Εγκαθιστά ένα τυποποιημένο σύνολο όρων και εννοιών για τη μέτρηση και την αναφορά οικονομικών πληροφοριών, επιτρέποντας την κοινή κατανόηση και τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών εταιρειών και κλάδων.
Ενώ κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τη σημασία των οικονομικών πληροφοριών στην οικοδόμηση, τη διεξαγωγή και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης, οι σύγχρονες εξελίξεις όπως η βιωσιμότητα, το ESG και η εταιρική κοινωνική ευθύνη (CSR), η ευρεία υιοθέτηση του remote working, η αυξανόμενη έμφαση στη διαχείριση της εμπειρίας του πελάτη και η αυξανόμενη εστίαση σε πρωτοβουλίες για τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την συμπερίληψη υπογραμμίζουν ότι η ουσία της επιχείρησης βρίσκεται στους ανθρώπους της.
Στην καρδιά της επιχείρησης βρίσκονται οι άνθρωποι και η ικανότητα μιας επιχείρησης να καλλιεργεί ουσιαστικές σχέσεις, δημιουργώντας γνήσιους δεσμούς που υπερβαίνουν τα περιθώρια κέρδους και τις γραμμές κερδοφορίας.
Κάθε πτυχή της επιχείρησης περιστρέφεται γύρω από την αλληλεπίδραση και τη δέσμευση, είτε πρόκειται για την καλλιέργεια της εταιρικής κουλτούρας που βελτιώνει την απόδοση των εργαζομένων και προσελκύει ταλέντα, είτε για την προώθηση συνεργειών με συνεργάτες και προμηθευτές για την επιτάχυνση της ανάπτυξης, είτε για τη συμμετοχή σε σαφή και διαφανή επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους φορείς, είτε για τη θετική επιρροή στη δημόσια εικόνα και την εξασφάλιση υποστήριξης από τα μέσα ενημέρωσης. Τελικά, όλα καταλήγουν στη σύνδεση μέσω αποτελεσματικής και ελκυστικής επικοινωνίας.
Στον απαιτητικό, θορυβώδη και ανταγωνιστικό κόσμο του σήμερα, η στρατηγική, αυθεντική και στοχευμένη επικοινωνία μπορεί να μεταμορφώσει τον ρόλο της επικοινωνίας από απλή μετάδοση ενός μηνύματος σε ενεργή διαμόρφωση αντιλήψεων και προώθηση θετικών αλλαγών.
Μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική Δημοσίων Σχέσεων μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την εικόνα και τη φήμη μιας εταιρείας, λειτουργώντας ως γέφυρα μεταξύ ενός οργανισμού και των ενδιαφερόμενων μερών, διαμορφώνοντας θετικά τις αντιλήψεις των διαφόρων κοινών στόχου. Αποτελεσματικές στρατηγικές Δημοσίων Σχέσων μπορούν να βοηθήσουν εν μέσω κρίσεων, να αναδείξουν τη συνεισφορά στην κοινωνία και να καλλιεργήσουν μια πιστή πελατειακή βάση – είτε σε B2C είτε σε B2B περιβάλλοντα.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για διεθνείς εταιρείες, οι οποίες πρέπει όχι μόνο να πλοηγηθούν στις περιπλοκές των νέων τοποθεσιών, αλλά και να επικεντρωθούν στο κτίσιμο σχέσεων με τοπικούς ενδιαφερόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των πελατών, των κρατικών φορέων, των προμηθευτών και των κοινοτικών οργανισμών. Οι γνώσεις, η εξειδίκευση και οι απόψεις ενός τοπικού επικοινωνιακού γραφείου μπορεί να αποδειχθούν ανεκτίμητες στην καλλιέργεια εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας μέσω προσαρμοσμένων στρατηγικών επικοινωνίας που έχουν απήχηση σε διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς. Και αυτές οι συνεργασίες δεν πρέπει να θεωρούνται ως εξωτερική ανάθεση εργασιών. Πρόκειται για την αξιοποίηση της τοπικής γνώσης και εμπειρίας για να μεγιστοποιηθεί ο αντίκτυπος των επικοινωνιακών προσπαθειών, χτίζοντας τους απαραίτητους δεσμούς μεταξύ της εταιρείας και των ενδιαφερόμενων μερών της.
Στην Partners Connected Communications, όπως υποδηλώνει το όνομά μας, κάνουμε ακριβώς αυτό για διάφορες εταιρείες εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα. Είτε αυτό σημαίνει την ενδυνάμωση του κοινού της Κύπρου να υποστηρίξει τους Ολυμπιακούς αθλητές του νησιού κατά την προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2021 ως μέρος της πρωτοβουλίας CSR της ΟΠΑΠ Κύπρου, είτε τη στρατηγική κατεύθυνση της Τράπεζας Κύπρου στις ταραχώδεις περιόδους του “κουρέματος” το 2013, είτε την ποιοτική διαχείριση κρίσεων κατά τη διάρκεια της έκρηξης στο Μαρί ή την οργάνωση εκδηλώσεων υψηλού επιπέδου μέσα σε λίγες μέρες, όπως η επίσκεψη της Ursula von der Leyen για την παρουσίαση της έγκρισης του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την Κύπρο. Γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι η επιλογή του σωστού συνεργάτη δεν είναι απλώς ένα ζήτημα ευκολίας αλλά μια στρατηγική αναγκαιότητα. Για κάθε περίπτωση και κάθε πελάτη, στόχος μας ως επικοινωνιακός συνεργάτης είναι να χτίζουμε και να ενισχύουμε συνδέσεις που είναι πλήρως ευθυγραμμισμένες με τους στρατηγικούς τους στόχους.
Γιατί τελικά, η επιτυχία μιας επιχείρησης έγκειται στο πόσο αποτελεσματικά μπορεί να επικοινωνήσει και να δημιουργήσει σχέσεις. Από την εσωτερική επικοινωνία που ενισχύει το ηθικό των εργαζομένων έως τις εξωτερικές καμπάνιες που ενισχύουν τη φήμη της μάρκας, η ικανότητα να συνδέεσαι σε ανθρώπινο επίπεδο είναι αυτό που οδηγεί στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Έτσι, ενώ η λογιστική παρέχει τη θεμελιώδη γλώσσα για τις επιχειρηματικές λειτουργίες, είναι η γλώσσα των ανθρώπων – μέσω της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων – που πραγματικά προωθεί μια επιχείρηση προς τα εμπρός. Η αποτελεσματική επικοινωνία μεταμορφώνει τις συναλλαγές σε σχέσεις, τους πελάτες σε υποστηρικτές και τους εργαζομένους σε πρεσβευτές. Είναι αυτό το ανθρώπινο στοιχείο που μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ μιας επιτυχημένης επιχείρησης και μιας που αλλάζει το παιχνίδι.