Κώστας Αποστολάκης «το μαζί θέλει υπομονή»


Σε δυο θεατρικά και μια τηλεοπτική σειρά μοιράζει τον χρόνο του ο ηθοποιός Κώστας Αποστολάκης. Παρόλο όμως αυτό το δύσκολο πρόγραμμα, ο κύριος Αποστολάκης ξεκλέβει λίγο χρόνο και μας μιλά για τις δύο παραστάσεις, το ρόλο του σ’αυτές, αλλά και τον αγαπημένο του θεατρικό συγγραφέα, ο οποίος τον σπρώχνει να βγει στην σκηνή…

Συνέντευξη στη Στέλλα Παπά

Κύριε Αποστολάκη ο φετινός θεατρικός  χειμώνας θα σας βρει κάθε Δευτέρα και Τρίτη σε τρεις φόνους αλλά καμιά κηδεία ;

Όπως το είπες. Η παράσταση «τρεις φόνοι καμία κηδεία», είναι μια παράσταση που ετοιμάζαμε από πέρσι τον Δεκέμβριο. Θέλαμε να έχει έναν καταιγιστικό ρυθμό όπως της αξίζει. Είναι μια κωμωδία καταστάσεων του Κλαρκ και Κοπινγκ, δύο πολύ καλών συγγραφέων. Ήταν κάτι που κράτησε περίπου οκτώ μήνες. Ήταν μια παραγωγή που κάναμε μόνοι μας. Πρόκειται για την ιστορία ενός ζευγαριού και του εραστή της γυναίκας. Σε κάθε σκηνή οι δύο προσπαθούν να δολοφονήσουν τον τρίτο.  Είναι ένα έργο που θέλει, με ένα πολύ όμορφο τρόπο, να περάσει το μήνυμα ότι πρέπει σε κάθε περίπτωση, οι άνθρωποι να συζητάνε για να είναι μαζί, πως την ευτυχία δεν την βρίσκουμε έτοιμη στο πιάτο αλλά την κτίζουμε και πως το μαζί θέλει υπομονή και κόπο.  Είναι μια παράσταση που χαρίζει πολύ γέλιο.

Εσείς έχετε το ρόλο του θύτη ή του θύματος;

Και τα δύο …. Υποδύομαι τον εραστή, ο οποίος στο τέλος καταφέρνει να μην χάσει ούτε την κοπέλα ούτε και τον φίλο του. Όλα κάνουν τον κύκλο τους και ξαναγυρίζουν εκεί που αρχίσαν.

Θέλετε να μας πείτε και για την νέα παράσταση που ετοιμάζετε ;             

Ναι πρόκειται για ένα θεατρικό του Georges Feydeau & Maurice Desvallieres. Ο Georges Feydeau, είναι ο αγαπημένοςμου συγγραφέας που ο Θεός με αξίωσε να παίξω πέντε έργα του μέχρι στιγμής. Είναι ένας συγγραφέας που στην αρχή του αιώνα μας άρχισε να κοροϊδεύει την αστική τάξη και αυτό ειλικρινά έχει πάρα πολύ πλάκα. Κοροϊδεύει αυτούς που εγώ ονομάζω «χλειδά-άνεργους», αυτούς που θέλουν να «δείχνονται». Ο Georges Feydeau (Ζώρζ Φεϋντώ) είναι ο πατέρας της φάρσας, στηρίζεται στις σχέσεις των ζευγαριών, στο πως ο άντρας θέλει να απατήσει τη γυναίκα.

Πότε και που θα μπορούμε να την δούμε ;                                                           

Τον Οκτώβριο στο θέατρο ALHAMBRA ART THEATRE σε σκηνοθεσία Βάσιας Παναγοπούλου και Πάνου Αμαραντίδη.

Ποιοί οι συμπρωταγωνιστές σας ;

Πρωταγωνιστής μας είναι ο Γιώργος Παρτσαλάκης (ο οποίος πρωταγωνιστεί και στο νέο σήριαλ του Ανδρέα Γεωργίου που είναι πολύ καλό).

Μαζί μας είναι και η Βάσια Παναγοπούλου, η Τζένη Διαγούπη, ο Κώστας Φλωκατούλας, ο Βασίλης Κούκουρας, η Χρύσα Κλούβα, ο Παναγιώτης Καρμάτης, η Νένα Δρογγίτη, η Ηλιάννα Καλυμνάκη, η Άννα Γιαννάκα και ο Παντελής Καναράκης.

Είναι μια παράσταση με πολύ ωραία κοστούμια και σκηνικά τα οποία είναι όμορφα δεμένα για να φαίνονται σαν ενιαίο σύνολο.

Κάνετε δικές σας προσθήκες  στο κείμενο ;

Όχι. Το κείμενο αυτού του θεατρικού συγγραφέα είναι τόσο άρτιο που δεν χωράνε προσθήκες. Ο συγκεκριμένος συγγραφέας έχει τόσο άρτιο λόγο. Είναι ένας κωμωδός καταστάσεων, όχι της ατάκας.

Να σας πω ένα παράδειγμα για να καταλάβετε.

Σε κάποια στιγμή στην παράσταση ο Παρτσαλάκης, ως Πινγκλέτ, λέει στο κοινό «αν  μπορούσες να δεις την γυναίκα σου όταν την παντρευόσουνα, είκοσι χρόνια μετά δεν θα την παντρευόσουνα».

Διακωμωδεί τις σχέσεις των ζευγαριών.

Είναι μια παράσταση που βγάζει γέλιο αλλά και συγκίνηση ;

Μόνο πολύ γέλιο γιατί θίγει με ένα πολύ όμορφο τρόπο την αστική τάξη.

Αυτό δεν φοβάστε πως μπορεί να ενοχλήσει τον κόσμο ;

Όχι, γιατί και οι ίδιοι γελάνε με τα χάλια τους.

Εσάς ποιος ο ρόλος σας στην παράσταση ;

Κάνω τον Παλιαρντέν, φίλο του Παρτσαλάκη, ο οποίος είναι τέρας ηθικής. Είναι αρχιτέκτονας και δεν απατά ποτέ την γυναίκα του, αλλά στην προσπάθεια του να της τα παρέχει όλα δουλεύει πολύ και την παραμελεί. Δυστυχώς όμως για τον άντρα, το καλύτερο αντρικό πρότυπο για την γυναίκα, είναι ένας που έχει πολλά λεφτά, αλλά δεν κάνει τίποτα και δεν δουλεύει. Έτσι, λοιπόν, ο Παλιαρντέν τραβάει τα πάνδεινα από την γυναίκα του γιατί την παραμελεί. Παρόλα αυτά όμως εκείνος δεν την απατάει και έτσι η γυναίκα του φτιάχνει μαζί με τον φίλο του σχέδια για να τον απατήσει εκείνη.

Είναι ένα θεατρικό με χιούμορ που μπορούν να το κατανοήσουν όλοι ;

Ναι γιατί ο συγκεκριμένος συγγραφέας έχει πολύ απλό και κατανοητό χίουμορ. Είναι έργα που είναι πιο μπροστά από την εποχή τους.

Είναι ο αγαπημένος σας θεατρικός συγγραφέας απ’ ό,τι κατάλαβα ;

Τρελαίνομαι. Έχω συμμετάσχει σε ακόμα δύο μονόπρακτα του, στο ράφτη κυριών στο ψύλλοι, στα αυτιά, κλπ. Τον λατρεύω και τον κατανοώ, είναι λες και ήμουν μαζί του όταν τα έγραφε.

Αυτό σας κάνει και πιο αποδοτικό στο ρόλο ;

Σίγουρα.

Κατά την γνώμη σας, ποιος από τους ήρωες του έργου θα αγαπηθεί πιο πολύ και θα κλέψει εντυπώσεις ;

Ο Πινγκλέτ γιατί όλο το έργο είναι στηριγμένο σε αυτόν, στην κόντρα που ανοίγει ο παντρεμένος σύζυγος με την γυναίκα του.

Ποια ατάκα του σας αρέσει πιο πολύ ;

Δεν μπορώ να σου πω, επειδή είναι ο αγαπημένος μου είναι σαν να ρωτάς ένα πατέρα να σου πει πιο από τα παιδιά του αγαπά πιο πολύ.

Θα μπορούσε αυτό το έργο να μεταφερθεί στην τηλεόραση;

Σε σίριαλ όχι. H ιστορία προχωράει τόσο γρήγορα που δεν θα μπορούσε να γίνει σίριαλ.

Σας φοβίζει κάτι πριν από κάθε παράσταση ;

Το ότι ίσως δεν έχω καταλάβει καλά κάτι από το κείμενο. Αλλά και αυτό να γίνει, μόλις περάσουν ένα δυό βδομάδες το κατανοώ πλήρως.

Βοηθά σε αυτό ο σκηνοθέτης ;

Ναι, τόσο ο Πάνος όσο και η Βάσια είναι μεταδοτικοί, διαλλακτικοί, με ωραίες ιδέες.

Τα σκηνικά πόσο σημαντικά είναι σε κάθε παράσταση ;

Είναι σημαντικά όταν εξυπηρετούν τον ηθοποιό. Αλλά εδώ και λίγα χρόνια εξυπηρετούν οι ηθοποιοί τα σκηνικά. Οι σκηνογράφοι δουλεύουν ανάστροφα. Προσπαθούν να φαίνονται και δεν εξυπηρετούν τον ηθοποιό. Ο Σταικλάφσκι λέει πως καλός ο σκηνοθέτης είναι αυτός που δεν φαίνεται ότι σκηνοθέτησε, αλλά τα πράγματα γίνονται σχεδόν στην τύχη. Είναι αυτός που δείχνει τα πράγματα σαν να γίνονται αυθόρμητα, τυχαία. Αλλά και πάλι υπάρχουν σκηνοθέτες που θέλουν να δειχτούν και δεν τους νοιάζουν οι ηθοποιοί.

Με ποιόν από τους συναδέλφους σας σε αυτή την παράσταση δεθήκατε πιο πολύ ;

Με τον Γιώργο Παρτσαλάκη ο οποίος είναι σαν πατέρας μου, τον ξέρω πάρα πολύ καλά , καταλαβαίνω πότε ξέχασε τα λόγια του πότε θέλει να πάω εδώ και πότε από εκεί κλπ.

Η πρεμιέρα είναι διαφορετική ;

Ναι, γιατί είναι η παρουσίαση μιας φυσιολογικής ζωής που εμείς πρέπει να δείξουμε ενώ εμείς είμαστε σφιγμένοι.

Τώρα που είναι ένας συγγραφέας που αγαπάτε δεν είναι διαφορετικά τα πράγματα ;

Ναι, είναι λες και είναι εκεί πίσω από την σκηνή και με κοιτάει και με σπρώχνει να βγω.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

ΤΡΕΙΣ ΦΟΝΟΙ ΚΑΜΙΑ ΚΗΔΕΙΑ

ΧΥΤΗΡΙΟ Σημείο Πολιτισμού

Δευτέρα και Τρίτη

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΝ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ

AlhambraArtTheatre

  • Παρασκευή 20:00, Σάββατο 18:00 ΚΑΙ 20:30, Κυριακή 18:00