Ο Sébastien Ogier και ο συνοδηγός του Julien Ingrassia κατέκτησαν για έβδομη φορά τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally FIA, με τη νίκη τους στο Rally Monza, οδηγώντας το Toyota Yaris WRC.
Ο Ogier πέτυχε την πρόσφατη αυτή επιτυχία, στη διάρκεια της πρώτης του σεζόν με την ομάδα Rally της TOYOTA GAZOO Racing. Ο Γάλλος αποτελεί τον πέμπτο οδηγό, τα τελευταία 30 χρόνια, που κερδίζει τον τίτλο WRC, οδηγώντας ένα Toyota, γεγονός που τον κάνει να ανακτά το στέμμα του, μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Ott Tänak, το 2019.
Σε μια πρωτοφανή σεζόν λόγω της αναστάτωσης που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19, ο Ogier συμβάδιζε με τον ομόσταβλό του Elfyn Evans για τον τίτλο των οδηγών μέχρι και τον τελευταίο αγώνα στη Monza, μια αγωνιστική πίστα που αποδείχθηκε ως η απαιτητική νέα προσθήκη στο ημερολόγιο του WRC. Εκτός από τις τεχνικές ειδικές διαδρομές μικτής επιφάνειας της ιστορικής ιταλικής πίστας, που έγιναν ακόμα πιο απαιτητικές λόγω της συνεχούς βροχόπτωσης την Παρασκευή, τα πληρώματα διαγωνίστηκαν και σε ορεινές διαδρομές το Σάββατο, στις οποίες αντιμετώπισαν χειμερινές συνθήκες που έκαναν την οδήγηση ακόμη πιο δύσκολη.
Παράλληλα, ο Evans, με τις νίκες του στη Σουηδία και Τουρκία, στην πρώτη του σεζόν με την Toyota, κρατούσε σταθερά μια θέση στο βάθρο το Σάββατο, όταν δυστυχώς είχε έξοδο από τον δρόμο, σε μια απίστευτα ολισθηρή δεξιά στροφή. Αφού τερμάτιζε σταθερά ανάμεσα στους τέσσερις πρώτους σε όλους τους αγώνες της σεζόν, κατάφερε να επιστρέψει στον αγώνα την Κυριακή με τον κανονισμό επανεκκίνησης, διατηρώντας μια μικρή πιθανότητα να κερδίσει τον παγκόσμιο τίτλο.
Ο Ogier διέθετε ένα πλεονέκτημα 17,8 δευτερολέπτων την τελευταία ημέρα του αγώνα, η οποία περιελάβανε τρεις ακόμη ειδικές διαδρομές γύρω από την πίστα της Monza. Για άλλη μια φορά, η βροχή έκανε τις συνθήκες δυσκολότερες, ιδιαίτερα στην τελευταία ειδική διαδρομή, αλλά ο Ogier τα κατάφερε με τελική διαφορά 13,9 δευτερολέπτων!!
Η Toyota λοιπόν κατάφερε να τερματίσει κερδίζοντας τις δύο πρώτες θέσεις στην κατάταξη των οδηγών και συνοδηγών, με τον Elfy Evans και τον συνοδηγό του Scott Martin στη δεύτερη θέση, μετά από μια σημαντική σεζόν, στην οποία διεκδίκησαν για πρώτη φορά το πρωτάθλημα.
Επιπρόσθετα, ο νεαρός οδηγός της ομάδας, Kalle Rovanperä με συνοδηγό τον Jonne Halttunen, ολοκλήρωσε μια αξιοσημείωτη χρονιά, εξασφαλίζοντας την πέμπτη θέση στο πρωτάθλημα, με τον τερματισμό του για έκτη φορά στις πέντε πρώτες θέσεις.
Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η Toyota κατέκτησε τη δεύτερη θέση, με ελάχιστη διαφορά – πέντε βαθμών – από τον νικητή, χάρη στις προσπάθειες των οδηγών της TGR, οι οποίοι κέρδισαν τέσσερεις από τους επτά αγώνες.
Τέλος, ο Takamoto Katsuta ολοκλήρωσε με στυλ το πρόγραμμα των πέντε αγώνων με ένα Yaris WRC, στο πλαίσιο του προγράμματος TOYOTA GAZOO Racing WRC Challenge, με τη νίκη του στο Power Stage – καταγράφοντας τον παρθενικό του ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή στο WRC.