H Toyota παρουσιάζει σήμερα το πρότυπο μοντέλο του Toyota bZ4X στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάη – που αποτελεί το πρώτο όχημα της σειράς με ηλεκτρική μπαταρία μηδενικών εκπομπών (BEVs).
Το Toyota bZ4X Concept, ένα SUV μέτριου μεγέθους με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της μετάβασης της Toyota από μια αμιγή εταιρεία αυτοκίνησης σε μια εταιρεία αφοσιωμένη στην παράδοση καλύτερων επιλογών κίνησης για όλους.
Το ‘bZ’ είναι το ακρώνυμο του ‘beyond Zero’, που ενδυναμώνει τη δέσμευση της Toyota, όχι μόνο για να πετύχει μηδενικές εκπομπές άνθρακα και ουδετερότητα άνθρακα, αλλά επίσης για να προχωρήσει παραπέρα, αντιλαμβανόμενη τα νέα οφέλη για το περιβάλλον, για τον άνθρωπο και την κοινωνία στο σύνολό της. Ο αριθμός ‘4’ καταδεικνύει το μεσαίο μέγεθος του οχήματος, ενώ το γράμμα ‘X’ αναφέρεται στην κατηγορία του οχήματος ως crossover SUV.
Το νέο Toyota bZ4X Concept έχει αναπτυχθεί από την Toyota Motor Corporation (ΤΟΥΟΤΑ) σε συνεργασία με τη Subaru Corporation (SUBARU), ενσωματώνοντας έτσι τις δεξιότητες και την εμπειρία της κάθε εταιρείας. Οι πωλήσεις του μοντέλου παραγωγής αναμένεται να ξεκινήσουν στην Ευρώπη περίπου στα μέσα του 2022.
Συστήνοντας το Toyota bZ4X Concept
Το Toyota bZ4X Concept είναι ένα όχημα που ξεπερνά τα συμβατά όρια ενός απλού μέσου μεταφοράς, εξυπηρετώντας παράλληλα ως ένας άνετος και με συνδεσιμότητα χώρος, όπου οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν ωφέλιμο χρόνο μεταξύ τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Εξωτερικός σχεδιασμός που συνδυάζει δυναμισμό και πρακτικότητα
Ο εξωτερικός σχεδιασμός του Toyota bZ4X Concept απαντάει στις υψηλές προσδοκίες της οδηγικής εμπειρίας που προσφέρει ένα ηλεκτρικό όχημα, χωρίς να υποχρεώνεται σε συμβιβασμούς. Η συνολική του φόρμα παντρεύει τον δυναμισμό με την πρακτικότητα: το SUV διαθέτει μια χαρακτηριστικά ψηλά τοποθετημένη θέση οδηγού, αλλά παρουσιάζεται στιβαρό στον δρόμο. Ο σωματότυπός του αποτελείται από αισθησιακές επιφάνειες, σε συνδυασμό με ακριβές και τεχνολογικά αναβαθμισμένο στυλ.
Η πρόσοψη του αυτοκινήτου – ένα σημείο άμεσης αναγνώρισης για κάθε όχημα – που εμφανίζεται με την οικεία πια γρίλια, παρουσιάζει μια διαρρύθμιση αισθητήρων, φαναριών και αεροδυναμικών στοιχείων σε μια διακριτικά αιχμηρή μορφή, δημιουργώντας νέα διάθεση για παρουσία στον δρόμο.
Ευρύχωρη καμπίνα και “μονάδες κίνησης”
Το Toyota bZ4X Concept έχει αναπτυχθεί στη βάση της νέας τμηματικής πλατφόρμας e-TNGA, που δημιουργήθηκε ειδικά για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ένα μακρύ μεταξόνιο και οι κοντές προεξοχές βοηθούν στη δημιουργία μιας ευδιάκριτα ευρύχωρης και ανοικτής καμπίνας. Στην πραγματικότητα, ο πίσω χώρος των επιβατών παρομοιάζεται με τον ανάλογο ενός πολυτελούς sedan Lexus LS.
Η εμπρόσθια καμπίνα έχει σχεδιαστεί γύρω από τις “μονάδες κίνησης”, οι οποίες προσδίδουν στον οδηγό την αίσθηση της άμεσης σύνδεσης με τον δρόμο αλλά και πρόσβασης σε σημαντικές πληροφορίες. Το ταμπλό οργάνων τοποθετείται χαμηλότερα, ανοίγοντας έτσι μια πανοραμική οπτική στον οδηγό, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην αίσθηση του χώρου. Τα εργαλεία ελέγχου ομαδοποιούνται γύρω από την κεντρική κονσόλα, σχεδιασμένα για εύκολη αναγνώριση και λειτουργία. Η οθόνη ψηφιακών οργάνων είναι τοποθετημένη πάνω από το τιμόνι, ούτως ώστε να μπορεί ο οδηγός, με μια γρήγορη ματιά, να έχει πρόσβαση στις απαραίτητες πληροφορίες.
Διαχείριση μπαταρίας ως το κλειδί μεγιστοποίησης του οδηγικού εύρους
Το περιβαλλοντικό προφίλ του αυτοκινήτου ενδυναμώνεται περαιτέρω από ένα ενσωματωμένο ηλιακό σύστημα φόρτισης, το οποίο ενισχύει την απόσταση που μπορεί να διανύσει. Χάρη στην εκτενή εμπειρία της Toyota στην ανάπτυξη τεχνολογίας μπαταρίας για τα υβριδικά ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά ηλεκτρικά μοντέλα της, μια μεγαλύτερη και
δυνατότερη μπαταρία είναι αναγκαία για το Toyota bZ4X Concept, η οποία έχει κατασκευαστεί για αξιόπιστη και διαρκή απόδοση, συντηρώντας έτσι το οδηγικό εύρος του αυτοκινήτου ακόμα και σε κρύες κλιματολογικά συνθήκες.
Διεύρυνση ηλεκτρικού χαρτοφυλακίου
Μέχρι το 2025, η Toyota θα προσθέσει περισσότερα από 70 ηλεκτρικά οχήματα στο διεθνές χαρτοφυλάκιό της. Αυτό περιλαμβάνει τουλάχιστο 15 οχήματα με ηλεκτρική μπαταρία.
Στην Ευρώπη, μέχρι το 2025, αυτό θα μεταφραστεί σε ένα μείγμα δυναμικού κινητήρα με περισσότερα από 70% υβριδικών, περισσότερα από 10% plug-in υβριδικών και περισσότερα από 10% μηδενικών εκπομπών μοντέλα – τόσο των ηλεκτρικών μπαταριών όσο και των ηλεκτρικών κυψελών καυσίμου.